Muzyczna ciekawość świata

Nasze warsztaty mają na celu zainteresowanie dzieci muzyką klasyczną i rozrywkową.

Uczestników zajęć zapoznajemy ze światem instrumentów, historią muzyki,
najsłynniejszymi kompozytorami oraz z podstawowymi pojęciami muzycznymi.

Robimy to poprzez wspólne, dostosowane do wieku działanie, zadawanie pytań, zabawę, ruch na równi z samym słuchaniem.
Pokazujemy różnice i bogactwo wyrazowe muzyki, zachęcamy do rozwoju w tym kierunku.

 

W roku 2016/2017 warsztaty realizowane są:

w Szkole Podstawowej Przymierza Rodzin im. Jana Pawła II w Warszawie

oraz w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 14 w Warszawie

 

TEMATY REALIZOWANYCH ZAJĘĆ
(lista będzie aktualizowana):

SPOTKANIE 1

„Nie zawsze skrzypce grają pierwsze skrzypce –
głos solowy i akompaniament”

Suplement do zajęć

Znajomość z muzyką rozpoczynamy od dokładnego poznania instrumentów i roli, jaką odgrywają w kwartecie smyczkowym. Na skonstruowanych przez nas pomocach dzieci odkrywają, od czego zależy wysokość dźwięku. Poprzez odpowiednio dobrane utwory pokazujemy, czym różni się głos solowy od akompaniamentu.

SPOTKANIE 2

„Anatomia Muzyki – melodia, harmonia, rytm, tempo”

Suplement do zajęć

Muzyka tak, jak ludzkie ciało ma swoją budowę: muzyczną głowę, tułów, ręce i nogi. Poznajemy, czym są melodia, harmonia, rytm i tempo, za co są odpowiedzialne, jak je stworzyć i zmieniać. Samodzielnie ułożony rytm czy melodia zostaną wykonane przez wybraną osobę z kwartetu.

 

SPOTKANIE 3

„Dźwiękowy Wehikuł Czasu- krótka historia muzyki: Barok”

Suplement do zajęć

Wybierzemy się w podróż w czasie. Przeniesiemy się do epoki Baroku, aby dowiedzieć się, jak ludzie wtedy tworzyli, ubierali się, jaką muzykę pisali, na jakich instrumentach grali. Słuchając 300- letnich utworów, zrobimy plakat o muzyce Baroku wzbogacony o zdjęcia kompozytorów, instrumentów, strojów, obrazów i rzeźb z tamtych czasów.

SPOTKANIE 4

„Dźwiękowy Wehikuł Czasu- krótka historia muzyki: Klasycyzm”

Suplement do zajęć

Tym razem zamiast cofnąć się w czasie, ściągniemy do naszych czasów Klasyków Wiedeńskich, czyli J. Haydna, W.A. Mozarta i L. van Beethovena. Podczas przeprowadzanych z nimi wywiadów dowiemy się, jacy byli, co lubili robić, jakie utwory pisali, a także poznamy wiele ciekawostek z ich życia prywatnego. Posłuchamy także ich utworów.

SPOTKANIE 5

„Dźwiękowy Wehikuł Czasu- krótka historia muzyki: Romantyzm”

Suplement do zajęć

Romantyzm to rozkwit „sztuki dla sztuki”. Od tej epoki artyści tworzą z potrzeby serca, weny twórczej, a nie na zamówienie. My także staniemy się artystami: malarzami i aktorami, by przedstawić uczucia i emocje wywołane dwoma niezwykle ekspresyjnymi utworami…

SPOTKANIE 6

„Włoszczyzna na widelcu ‒ podstawowe pojęcia muzyczne”

Suplement do zajęć

W zabawny sposób wprowadzamy pojęcia dotyczące muzyki, które w większości są w języku włoskim. Ilustracje muzyczne oraz tworzenie prac plastycznych pomogą zachować w pamięci pojęcia, takie jak: forte, piano, staccato, legato, presto czy adagio.

 

oragnizacje_logo