Nasze warsztaty mają na celu zainteresowanie dzieci muzyką klasyczną i rozrywkową.
Uczestników zajęć zapoznajemy ze światem instrumentów, historią muzyki, najsłynniejszymi kompozytorami oraz z podstawowymi pojęciami muzycznymi. Robimy to poprzez wspólne, dostosowane do wieku działanie, zadawanie pytań, zabawę, ruch na równi z samym słuchaniem. Pokazujemy różnice i bogactwo wyrazowe muzyki, zachęcamy do rozwoju w tym kierunku.
Propozycje tematów zajęć:
„Nie zawsze skrzypce grają pierwsze skrzypce –
głos solowy i akompaniament”
Znajomość z muzyką rozpoczynamy od dokładnego poznania naszych instrumentów i roli, jaką odgrywają w kwartecie smyczkowym. Na skonstruowanych przez nas pomocach dzieci odkrywają, od czego zależy wysokość dźwięku. Poprzez odpowiednio dobrane utwory pokazujemy, czym różni się głos solowy od akompaniamentu.
„Muzyka do tańca i do różańca ‒ różne zastosowanie dźwięku”
Wspólnie z dziećmi odkrywamy różne oblicza muzyki, przy których można śpiewać, tańczyć, tworzyć scenki aktorskie, ale także po prostu słuchać czy rozmyślać. W szczególny sposób skupiamy się na bliskiej dzieciom muzyce filmowej.
„Dźwiękowy wehikuł czasu ‒ krótka historia muzyki”
Przenosimy się w czasie do Baroku, Klasycyzmu, Romantyzmu i XX wieku, aby zobaczyć i poznać klimat, muzykę, kompozytorów i utwory tamtych czasów. Razem tworzymy plakaty ilustrujące nasze muzyczne epoki.
„Włoszczyzna na widelcu ‒ podstawowe pojęcia muzyczne”
W zabawny sposób wprowadzamy pojęcia dotyczące muzyki, które w większości są w języku włoskim. Ilustracje muzyczne oraz tworzenie prac plastycznych pomogą zachować w pamięci pojęcia, takie jak: forte, piano, staccato, legato, presto czy adagio.